ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره
کد خبر : 61771
تاریخ انتشار : 5 آبان 1393 12:57
تعداد بازدید : 3626

عزاداری های ماه محرم همراه با معرفت و شناخت باشد/ اقامه عزاداری محرم در کانون های مساجد استان اصفهان

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با بیان اینکه مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسن(ع) در کانون های مساجد استان برگزار می شود، گفت: عزاداری های ماه محرم همراه با معرفت و شناخت باشد.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در آستانه محرم الحرام به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: ماه محرم و صفر با توجه به حضور پرشور مردم عزادار در مراسم های سخنرانی بهترین فرصت برای تبیین ارزش های اسلامی و اهمیت واقعه عاشوراست.

 

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و 300 سال از واقعه عاشورا می گذرد، افزود: مردم ولایی کشورمان هرساله با شور بیشتری مراسم های عزاداری را برگزار می کنند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان افزود: امام حسین(ع) برای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و امروز ما باید امر به معروف و نهی از منکر را محور عزاداری های ماه محرم قرار دهیم.

 

حجت الاسلام معتمدی تصریح کرد: عزاداری های ماه محرم همراه با معرفت و شناخت باشد و به همین منظور در کانون های مساجد استان جلسه های سخنرانی و عزاداری با حضور اساتید و کارشناسان برگزار می شود تا اعضای کانون های مساجد با حقایق قیام عاشورا بیش از بیش آشنا شوند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان اصفهان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های سوگواری امام حسین(ع) در کانون های مساجد این استان، اجرای طرح تلاوت نور در بیش از 3 هزار مسجد اصفهان را از جمله این برنامه ها نام برد و گفت: همزمان با ایام محرم الحرام، ثواب قرائت قرآن کریم روزانه به ارواح مطهر امام حسین(ع) و یارانشان هدیه می شود.

 

وی سیاه پوش کردن کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، نصب بنر و پوسترهای ویژه محرم، برگزاری نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی مرتبط با ماه محرم، برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوعات محرم و قیام امام حسین(ع) و حضور اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در مراسم های عزاداری و نماز ظهر عاشورا را از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در این ماه دانست.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :
جمعه 7 ارديبهشت 1403